Hoe krijg je je restaurant vol met nieuwe en oude gasten

Hoe kan een horecaondernemer

Creeren van een online merk

Hoe maak je je restaurant online vindbaar

eenvoudig zijn restaurant online vindbaar maken?

Mijn eigen ervaringen in de horeca leert me dat de gasten in veel gevallen niet zozeer komen voor de bekendheid van een restaurant, maar meer voor de horecaondernemers.

Jij als chef-kok, gastheer/vrouw of eigenaar.

Ik bedacht het idee om de horecaondernemers zichzelf te laten promoten in plaats van hun restaurant.

Een persoonlijk merk creëren dus.

Wat is een persoonlijk merk

Een persoonlijk merk is vereenvoudigde afspiegeling van jou als persoon. Het is de associatie die men met jou legt. Het persoonlijk merk wordt gevoed door alle persoonlijke ervaringen die men met jou heeft. Goed of slecht. En dat leidt tot een reputatie.

Net zoals een Gucci tas een hogere waarde heeft dan een tas zonder merk, zal jouw persoonlijk merk waarde toevoegen aan de beleving die jij aan jouw gasten biedt. Die hogere waarde vertaalt zich aan de kassa in een hogere prijs.

Waarom zou je als horecaondernemer een persoonlijk merk creëren

Bij het bouwen van een persoonlijk merk promoot je jezelf, de activiteiten van je restaurant, overwinningen die je behaalt, tegenslagen die je oploopt en de dingen die je dagelijks meemaakt. Je gunt de gasten een kijkje in je persoonlijke leven en belevenissen. En geeft aan hun het gevoel daarvan deel uit te maken.

Herman den Blijker is een voorbeeld van een persoonlijk merk. Hij heeft zijn landelijke bekendheid gekregen door zijn tv programma’s. Hij heeft een aantal horecazaken, heeft aantal kookboeken geschreven en heeft een eigen kookproductenlijn.

Jij hoeft natuurlijk niet zoals Herman landelijk bekend te worden maar wel lokaal, in de plaats waar jij je vak uitoefent.

Dit is vooral geschikt voor horecaondernemers met een restaurant. Doel is dus om een bekendheid te worden in jouw doelgroep en je zichtbaarheid te vergroten. Zodat je nieuwe gasten je zaak binnen kunt krijgen en oude gasten vaker kunt laten terugkomen.

Daar heb ik helemaal geen tijd voor

Prima maar dan is er de kans dat je het niet gaat overleven in deze tijd. Dat klinkt misschien hard maar het is wel zo. Hoe ga je er anders voor zorgen dat de gast weer terug komt in je zaak. Op het moment dat de gast bij jou de deur uitloopt begint het promoten van je online merk pas.

Geen tijd is geen zin.

Welke onderwerpen kun je de komende weken verwachten
  1. Hoe krijg je je restaurant vol met nieuwe en oude gasten
  2. Wat is het verschil tussen een offline en een online persoonlijk merk. Offline laat ik daarna voor wat het is. Vanaf hier gaan we verder met het geheim van een online merk.
  3. Hoe word je online onweerstaanbaar voor je gasten
  4. Wat moet je weten over je bezoekers
  5. Hoe blijf je zichtbaar bij je vaste gasten
  6. Wat elke horecaondernemer moet weten over Facebook
  7. Razendsnel contacten leggen met Twitter
  8. Van A tot Z nog eens in vogelvlucht.

Voor volgende week maandag heb ik een artikel geschreven over het geheim van een online persoonlijk merk.

Tot volgende week!

About Erik van Dullemen

helpt horecaondernemers meer omzet te genereren door hun online aanwezigheid te verbeteren