Hoe profileer je je restaurant

Hoe vaak plaats jij nieuwe content?

Het valt me op dat bij veel restaurant websites de inhoud niet vaak verandert.Hoe profileer je je restaurant

Een aantal weken publiceerde ik hier het artikel: “5 Meest gemaakte online fouten door horecaondernemers”. Ik heb hiervoor de websites van 20 restaurants uit de regio Eindhoven onderzocht.

Een aantal sites maakt geen erg professionele indruk en lijkt niet regelmatig te worden geactualiseerd. Dat is anno 2014 niet meer acceptabel.

Een website is tegenwoordig een verkoopkanaal van je restaurant! Gasten doen vooraf onderzoek naar restaurants waar ze willen eten. Ze willen online kunnen reserveren, ze willen weten wie het restaurant runt en hoe het restaurant eruit ziet enz.

In het artikel van vandaag bespreek ik hoe je een community kunt opbouwen met je gasten waardoor je de relatie kunt verdiepen.

Voorwaarde is wel is dat je website niet ouder is dan 2 jaar.

Oké waarom wil je een community opbouwen?

  • Verhalen vertellen brengt het verhaal van je restaurant tot leven;
  • Gasten vinden het interessant om van jou te leren, zien jou als de expert in je vakgebied;
  • Goede manier om je restaurant te presenteren aan de buitenwereld.

Een website met meerdere pagina’s die regelmatig geactualiseerd wordt krijgt hogere score in zoekmachines. Dus na verloop van tijd krijg je veel meer bezoekers op je website.

Hoe ga je nu ervoor zorgen dat je meer pagina’s op je website krijgt?

Dat kun je doen door artikelen te gaan schrijven.

Waarover ga je nu schrijven?

1.Delen van Recepten. Deel een aantal eenvoudige recepten, zodat je volgers het recept thuis ( met vrienden) kunnen uitproberen. Leuk voorbeeld is de blog van een Whole Food Market die recepten deelt.

2.Delen van wijnadvies. Mooi voorbeeld van iemand die wijnen verkoopt en artikelen schrijft is Meisje van de Slijterij.

3.Vermelden van Events (kerst, valentijn, pasen en het asperge seizoen). Je kunt een artikel schrijven over een evenement dat komen gaat of een evenement dat al geweest is.

4.Bezoeken aan evenementen, Breng je weleens een bezoek aan een vakbeurs om vakgenoten te ontmoeten (horecava). Of een evenement zoals Eindhoven Culinair. Deel het met je volgers.

5. Leveranciers. Met welke bijzondere leveranciers werk je samen? Waar komt je product vandaan?

6. Samenwerkingen met bedrijven in de omgeving. Werk je samen met de lokale producenten, vertel er dan over.

7. Tips,

8. Duurzaamheid, is een populair onderwerp. Hoe ga je als restauranthouder om met duurzaamheid?

9. Runnen van polls en korte enquêtes zodat je achter komt wat er speelt in je doelgroep.

Door de gasten ook nog de ruimte te geven om op deze artikelen te reageren weet je hoe ze tegen bepaalde zaken aankijken en waar ze geïnteresseerd in zijn.

Zo kom je er dus achter hoe je gasten over je denken en welke zaken je in je restaurant nog kunt verbeteren.

Terug naar jouw online aanwezigheid.

In dit artikel heb ik je laten zien hoe je met behulp van je website je restaurant beter kunt profileren. Hoe profileer jij je restaurant? en wat voor resultaat levert het op?

Laat hieronder een reactie achter.

About Erik van Dullemen

helpt horecaondernemers meer omzet te genereren door hun online aanwezigheid te verbeteren