Waarom halen horecaondernemers geen nieuwe gasten binnen met hun website?

website
Horecaondernemers doen in tijden van crisis er alles aan om te zorgen dat elke avond voldoende gasten naar hun zaak komen. Kortingacties worden georganiseerd, complete arrangementen worden aangeboden tegen lage prijzen via bijvoorbeeld Groupon. Maar wat opvalt is dat de horecaondernemers vaak een belangrijk element over het hoofd zien namelijk: hun eigen website!

Wist je dat
Het valt steeds vaker op dat veel horecaondernemers wel een website hebben, maar er daarna nooit meer naar om kijken. een verouderde website op je bezoekers als onbetrouwbaar overkomt?

De website geeft de eerste indruk van een bedrijf. Ziet de website er niet professioneel uit dan wordt er meteen getwijfeld aan de kwaliteit van het horecabedrijf. Dat is toch niet de bedoeling?

Hoe kun je ervoor zorgen dat je als horecaondernemer online gastvrij en attend overkomt? Hoe kun je er voor zorgen dat mensen je wél bellen, mailen voor een reservering? Hieronder een aantal tips die je meteen op je website kan toepassen.


Je gastvrijheid
: Laat je gastvrijheid ook online zien. Deel het liefde van het vak met je website-bezoekers. Gebruik een enthousiaste en sympathieke schrijfstijl en maak gebruik van beelden die warmte uitstralen zodat de gast zich ook op je website thuis voelt.

Je persoonlijkheid: Laat zien wie je bent! Een relatie opbouwen gaat pas als ze je als persoon leren kennen,deel  dus de passies met hen. Ga bijvoorbeeld in op de details van je gerechten.

Je reputatie: Laat op je website reacties zien van (vaste) gasten  die meer dan tevreden over jou en je bedrijf zijn. Interview een aantal van je gasten en schrijf op wat ze over je zeggen.

Zorg ervoor dat er nieuwe gasten bij je komen eten door kritisch naar jouw online uithangbord te kijken. Dit is dus horecatweepuntnul.

Succes

Erik

 

About Erik van Dullemen

helpt horecaondernemers meer omzet te genereren door hun online aanwezigheid te verbeteren