Publiceren, Actie, Focus

Publiceren, Actie, Focus zijn mijn 3 woorden voor 2015.

Oké ik geef het eerlijk toe, ik ben een beetje laat met het publiceren van mijn zakelijke doelen voor 2015.

Ik wilde ze eigenlijk niet publiceren maar mijn gevoel zei me dat ik het beter wel kon doen.

Het is een stok achter de deur en ik kan deze blog teruglezen als ik er behoefte aan heb.

Een tijdje geleden heb ik voor mezelf een plan (op een A4) voor 2015 opgesteld. Met behulp van het boek Business plan op een a4 van Marc van Eck en Ellenleenhouts.

Ik ga jullie niet lastig vallen met het hele plan maar wel met de 3 belangrijkste punten.

Publiceren, Actie, Focus

De missie van het plan is: horecaondernemers online zichtbaar maken door hun huidige website in te ruilen voor een mobiele websites.

#1. Publiceren

Ik bedacht me laatst dat ik al bijna twee jaar bezig ben met horecatweepuntnul. In die tijd heb ik maar een stuk of 40 artikelen geschreven. Veel te weinig naar mijn mening.

Om op te vallen moet ik er minimaal elke week 1 blog artikel schrijven. Ik heb nu een blog van 8 artikelen klaar staan dus ik heb tot maar maart de tijd om nieuwe content te maken.

Doel is dus 52 blogs dit jaar.

Zo blijf ik ook in beeld bij mijn huidige klanten want die ontvangen wekelijks mijn blog via de nieuwsbrief.

Om mijn schrijven te verbeteren heb ik een boek met spellingsoefeningen gekocht. Zo kan ik de theorie die ik vroeger op school geleerd heb weer opfrissen en hoef ik mijn teksten niet meer door iemand te laten controleren.

#2.Actie

Afgelopen maanden heb ik me veel bezig gehouden met het vergaren van theoretische kennis en te weinig op het toepassen ervan.

“Kennis maakt je niet succesvol maar de toepassing ervan wel”

Dus bij de horeca-ondernemer aan tafel zien te komen. Vorig jaar heb ik verschillende horecazaken telefonische benaderd om eens te praten over hun online aanwezigheid. Vaak kreeg ik daar geen voet tussen de deur.

Na vraag bij mijn huidige klanten bleek dat horeca-ondernemers de hele dag door “last” hebben van telefonische verkopers en dat het dus lastig is om ze telefonische te benaderen. Ik ga hiervoor nog een oplossing bedenken.

#3.Focus

Ik wil me vanaf nu alleen nog bezig zijn met het bouwen van responsive horecawebsites, zodat ik daar de expert in word. Mijn doel voor dit jaar is om minimaal 20 websites voor de horeca te bouwen. Als ik dit aantal behaald heb dan kan ik me weer actief gaan bezig houden met andere producten.

Deze 3 woorden zijn een richtlijn van wat ik ga doen in 2015. Wat zijn jouw doelstellingen voor dit jaar?

About Erik van Dullemen

helpt horecaondernemers meer omzet te genereren door hun online aanwezigheid te verbeteren