3 Facebook Geheimen van RON Gastrobar

Afgelopen jaar besloot Ron Blaauw zijn sterrenrestaurant te sluiten.3 Facebook Geheimen van RON Gastrobar

Ron Blauw wilde namelijk een restaurant dat toegankelijker is voor jonger publiek.

Dat heeft hij gedaan door een laagdrempelig concept te openen: RON Gastrobar, waar de gasten de keuze hebben uit 25 losse gerechten a €15,- euro.

Daarnaast vond Ron dat de gasten tegenwoordig weinig tijd hebben om de hele avond te tafelen. Door deze nieuwe opzet kan de gast zelf kiezen hoelang een etentje duurt.

Waarom 3 Facebook Geheimen van RON Gastrobar?

Bij het verbouwen van zijn restaurant heeft Ron ook meteen de online aanwezigheid aangepakt. Dat heeft hij op een goede manier gedaan, waar de meeste andere horecaondernemers een voorbeeld aan kunnen nemen.

In het artikel van vandaag bespreek ik hoe RON Gastrobar zijn online aanwezigheid heeft gecreëerd.

Geheim 1: Social Media

Het is belangrijk dat je website wordt ondersteund door social media. Deze combinatie is een krachtig middel om je bedrijf te promoten bij je doelgroep. Facebook bijvoorbeeld is een van de grootste social media kanalen. Dus grote kans dat jouw doelgroep daar ook tussen zit. Laten we de Facebook bedrijfspagina van RON Gastrobar eens nader bekijken.

De cijfers van zijn Facebook bedrijfspagina:

  • 13504 Likes
  • 640 beoordelingen (Recensies)
  • 5034 personen hebben de pagina bezocht.
  • 1184 personen praten hierover. (bereik van een pagina binnen Facebook.

Facebook pagina Ron's Gastrobar

Je ziet dat RON Gastrobar enorm veel likes heeft. De geplaatste berichten belanden dus bij een enorme groep volgers. Daarnaast kun je zien dat Ron een goede interactie heeft met zijn doelgroep, gezien de grote hoeveelheid beoordelingen die hij heeft ontvangen en het aantal personen dat over zijn Facebook bedrijfspagina praat.

Wat is er nu zo bijzonder aan deze Facebook bedrijfspagina?

Hetgeen de Facebookpagina zo bijzonder maakt is het feit dat het een afspiegeling is van wat er op de website staat. Zo kun je ook reserveren via Facebook via dezelfde plug-in als op de website.

FB RG online reserveren

Daarnaast kunnen de gasten ook de menukaart bekijken.

FB menukaart

Om de fan base en het bereik van berichten te vergroten maakt RON Gastrobar gebruik van geadverteerde berichten. Door het inzetten van advertenties kun je heel gericht adverteren en de mensen bereiken die in je doelgroep zitten.  Bijkomend voordeel van adverteren op Facebook is dat je sneller een aantal likes hebben dan wanneer je niet adverteert.

Geheim 2: Delen van Content.

Via Facebook deelt Ron recepten met zijn fans. Het mooie aan het gratis delen van je recepten is dat je hiermee free publicity krijgt. Als je fans zien dat je recepten deelt, gaan ze hierop reageren en creëer je een enorm online bereik. Wanneer een fan reageert op een artikel dan zien vrienden van de fans het ook en wordt je bereik nog groter.

Ron deelt namelijk deze content zodat fans de recepten zelf kunnen uitproberen, met als vervolg dat er online over gepraat wordt.

FB Ron's gastrobar notities

Delen van content door gasten.

Wellicht heb je de smartphone icon bovenaan dit artikel gezien. Deze icon staat afgebeeld op de menukaart. Indien de gast een foto maakt van de Gastrobar en deze deelt op zijn social media maakt de gast kans op een cadeaubon. Ron laat op deze manier fans zijn restaurant promoten. Een originele actie, als je het mij vraagt.

Geheim 3: Online video

Online vinden mensen het prettiger naar video’s te kijken dan tekst te lezen. Vooral de how-to video’s zijn populair. Ron Blaauw heeft een aantal van deze video’s op zijn Facebook kanaal gezet. In deze video’s van een aantal minuten laat hij zien hoe hij zijn gerechten bereidt.

Video's FB RG

Terug naar jouw online aanwezigheid.

In dit artikel heb ik je laten zien welke technieken Ron Blaauw gebruikt om zijn zaak online onder de aandacht te brengen. Welke technieken gebruik jij? En wat voor resultaat levert het op?

Laat hieronder een reactie achter!

About Erik van Dullemen

helpt horecaondernemers meer omzet te genereren door hun online aanwezigheid te verbeteren

  • Dana Mons

    Hi Erik, dank voor je mooie blog over onze werkzaamheden voor RON gastrobar! Binnenkort gaan wij ook aan de slag voor een van de mooiste hotels van Amsterdam. Benieuwd of je dan ook weer wat geheimen kunt ontrafelen. 🙂 Op http://www.bluechocolate.nl vind je meer cases. Hartelijke groet, Dana Mons

    • Erikvd44

      Bedankt voor je reactie Dana!Zag dat je het artikel ook op je website geplaatst hebt. Ben benieuwd naar het social media beleid van het hotel in Amsterdam.